Möte 14/5-10




Protokoll

Styrelsemöte 2010-05-14



1. Mötet förklaras öppnat av Elenor Rohlin

2. Till ordförande valdes Elenor Rohlin

3. Till sekreterare valdes Therése Nilson

4. Medverkande på mötet var: Elenor Rohlin, Therése Nilson, Jessica Pettersson, Håkan Svensson och Emma Lundström

5. Elle ska skriva till Chamören om höstens aktivitet (se annons).

6. Upplägget för Sommarträffen gicks igenom:

Förslag på rutorna:

1 Närsök strax nedanför parkeringen. En snitslad fyrkant (ca 25x25 m) med ”nergrävda” dummes som ska hämtas in på en maxtid av ? min. Ska finnas 6 st i nkl, 4 i ökl och 2 i ekl. 1 domare och 1 funktionär

2 Markeringar på blöta fältet. 1 lång i nkl, en dubbel på linje i ökl och en dubbel på linje med ett närsök som först ska hämtas in sedan skickas på en av markeringarna i ekl. 1 domare, 1 skytt och 1 kastare

3 Markeringar i gläntan. Först ska man gå fortgående en bit (oavsett klass) och sedan kommer det bli 2 enkla i nkl, en dubbel i ökl och en dubbel, men den första blir osynlig i ekl (hunden ska hämta den osynliga först). 1 domare, 1 skytt och 2 kastare

4 Dirigeringar vid stenmuren. En längre dirigering utmed stenmuren i nkl. En längre dirigering upp på stenmuren med en störningsmarkering (med skott) på väg in i ökl. En längre dirigering upp på stenmuren med en störningsmarkering (med skott) på väg ut i ekl. 1 domare 1 skytt och 1 kastare

5 Walk up vid omkullfallna trädet. Varsin enkel markering med samma nedslagsplats i nkl, varsin enkel längre markering med olika nedslagsplatser i ökl och varsin enkel markering och varsin dirigering (riktas om mot dirigeringen) i ekl. 1 domare, 1 skytt och 1 kastare

Funktionärer:

5 domare totalt (där är alla färdiga se föreg. protokoll)

4 skyttar Sivert, Elle/Malin, Håkan/Cristian och Alexandra/Christer

6 kastare (övr. funktionärer). Där har vi följande färdiga: Emma (ökl/ekl), Ewa (ökl/ekl), Ulrika (ökl/ekl), Anette (ökl/ekl). Vi ska fråga följande: Hans (Elle kollar), Karin (Alexandra kollar), Åsa (Elle kollar), Hanna (Emma kollar), Ann-Louise (Håkan kollar) och Sara (Therése kollar).

Therése och Jessica har hand om sekretariat, fika och är ”allt i allo”.

Det kommer att behövas 250 skott totalt. Håkan har de rosa pistolerna och kollar priser på skott.

Vi har 33 anmälningar totalt och 25 till lunchen. Elle kollar med Osaby om det räcker för att ordna lunch (skulle egentligen ha minst 30 st). Jessica gör lunchkuponger.

Fika:

Till fika ska köpas in: Vatten, Kaffe, Mjölk, Pizzabullar, Bitsocker, kex och godis och detta fixar Emma.

Kylväska tar Emma, Håkan, Therése, Elle och Jessica med sig. Håkan tar med termosar. Kundkorgar tar Håkan och Emma med sig.

Håkan och Therése åker ut med någon/några domare och kollar marker och provupplägget innan provdagen.

Katalog:

Vi tar fram 20 st kataloger a´20 kr. Följande företag ska ha sponsorannons: Royal canin, Växjö djursjukhus, GunDogs, Skinners och Olivers petfood för att de sponsrat med priser.

Vi beslutade att provet ska starta 10.00 och efter det är avklarat så blir det lunch ca 13.00-15.00. Direkt efter kommer det att vara prisutdelning (ca 15.00).

Vi ska ha 2 lottringar som Emma köper in och 5 flaskor vin till domare som Elle köper in.

Ny budget gjordes (se bif. fil).



7. Elenor Rohlin förklarar mötet avslutat.





Vid protokollet







Therése Nilson Elenor Rohlin

Sekreterare Ordförande







Jessica Pettersson

Justerare